Η Κέρκυρα, στ’ αλήθεια είναι το νησί που μπορεί να πει κανείς ότι η φύση και η ιστορία το ξεχώρισαν από όλα τα άλλα νησιά των Επτανήσων και το προίκισαν με μια ξεχωριστή ομορφιά
 Αχίλλειον. Το παραμυθένιο παλάτι μιας θλιμμένης αυτοκράτειρας

Η Κέρκυρα, στ’ αλήθεια είναι το νησί που μπορεί να πει κανείς ότι η φύση και η ιστορία το ξεχώρισαν από όλα τα άλλα νησιά των Επτανήσων και το προίκισαν με μια ξεχωριστή ομορφιά


Αχίλλειον
Είναι το νησί που πάνω του η φύση σκόρπισε ό,τι πιο όμορφο είχε να προσφέρει και το γέμισε με όλες τις χάρες των Θεών.

 Αλλά και η ανθρώπινη παρουσία επέλεξε το νησί της Κέρκυρας για να αποθέσει ό,τι πιο όμορφο μπορούσαν να φανταστούν και να σχεδιάσουν όλες οι τέχνες.

Είναι το νησί που γέννησε την ομορφιά του γραπτού λόγου.

Είναι ο τόπος που η ζωγραφική άπλωσε τη χάρη της. Είναι οι ακρογιαλιές που άφησαν τη μελωδία της μουσικής να υψωθεί στα ουράνια..

Όμως ένα από τα πιο όμορφα στολίδια της Κέρκυρας αλλά και ένα από τα πιο σημαντικά αξιοθέατα αναμφισβήτητα είναι το Αχίλλειο

 Το παλάτι που φιλοξένησε την θλίψη και τη μοναξιά της αυτοκράτειρας της Αυστρίας, της Ελισσάβετ, που πιο πολύ έμεινε γνωστή με την επωνυμία «Σίσσυ»H Ελισσάβετ γνώριζε πάρα πολύ καλά την ελληνική μυθολογία και έτρεφε μια παθολογική αγάπη για την Ελλάδα. Ο ξαφνικός θάνατος του γιού της, σε κάποια στιγμή, θα κλονίσει τον ψυχικό της κόσμο και θα την οδηγήσει σε μια καταθλιπτική μελαγχολία.

Παρηγοριά της μόνη τα ταξίδια όπου σε ένα από αυτά το 1888 επισκέπτεται την Κέρκυρα και φιλοξενείται από την χήρα του Κερκυραίου φιλοσόφου Πέτρου Βραϊλα-Αρμένη στη βίλα τους, στο Γαστούρι. Η θλιμμένη αυτοκράτειρα μαγεύεται από την ομορφιά της περιοχής και διατυπώνει την επιθυμία της να αποκτήσει και αυτή μια βίλλα στην πανέμορφη περιοχή του Γαστουριού.

Αχίλλειο
Σε σύντομο χρονικό διάστημα η βίλλα της οικογενείας Βραϊλα περνάει στην ιδιοκτησία της Ελισάβετ η οποία θα φέρει από την Ιταλία τους αρχιτέκτονες Ραφαέλο Καρίτο και Αντόνιο Λάντι οι οποίοι αναλαμβάνουν την ανέγερση του αυτοκρατορικού παλατιού.


Πάνω σε Πομπιανό ρυθμό αλλά και με διακριτή την παρουσία του Ρωμανικού, του Αιολικού αλλά και του Δωρικού ρυθμού το νεοκλασικό ανάκτορο θα είναι έτοιμο μέσα στα 1891. Η Ελισσάβετ θέλοντας να βρεθεί ανάμεσα σε θεότητες της αρχαίας Ελλάδας αλλά και στους ήρωες των ομηρικών έργων θα διακοσμήσει το νέο ανάκτορο με παραστάσεις και έργα τέχνης με θέματα από την ελληνική ιστορία και την μυθολογία.

Καθώς φτάνεις στο χώρο του μικρού παλατιού αυτόματα μπαίνεις στην αριστοκρατική ατμόσφαιρα ενός μελαγχολικού θρύλου και τον αέρα της αυτοκρατορικής χλιδής μιας ολόκληρης εποχής που πια έχει σβήσει. Στην είσοδο του κήπου δεσπόζει το μεγαλούργημα της τέχνης, το εντυπωσιακό περιστύλιο με τις εννέα Μούσες, προστάτιδες των τεχνών στην αρχαία Ελλάδα.

Στο κέντρο του κήπου βρίσκεται το αριστουργηματικό μαρμάρινο άγαλμα “Αχιλλέας θνήσκων” έργο του Γερμανού γλύπτη Γκούσταβ Χέρτερ, αλλά και το άγαλμα “ο νικών Αχιλλεύς.” Η περιήγηση στο εσωτερικό αποτελεί μια μοναδική εμπειρία.

Οι τοίχοι όλου του ανακτόρου είναι διακοσμημένοι με εντυπωσιακές ελαιογραφίες. Στην οροφή της εισόδου υπάρχει η αναπαράσταση των Τεσσάρων Εποχών ένα θαυμάσιο έργο του Ιταλού ζωγράφου Τζουζέπε Γκαλόπε.

Όμως σαν το πιο αξιόλογο έργο του οικοδομήματος θεωρείται ο πίνακας, “ο θρίαμβος του Αχιλλέως” που αποδίδεται στον Βιεννέζο Φραντς Μάτς.

Πρόκειται γιά έναν θαυμάσιο πίνακα που εικονίζει τον Αχιλλέα να σέρνει το πτώμα του νεκρού Έκτορα δεμένο στο άρμα του, κρατώντας στο αριστερό του χέρι την περικεφαλαία του νεκρού ενώ πίσω του τον ακολουθούν τρέχοντας οι στρατιώτες του. Το έργο αυτό είναι καλυμμένο από προστατευτικό γυαλί προς αποφυγή φθοράς και θεωρείται σαν ένα από τα σπουδαιότερα εκθέματα που υπάρχουν στο μικρό παλάτι.

Η επίσκεψη στα ιδιαίτερα δωμάτια της Ελισσάβετ αποτελεί οπωσδήποτε μια εμπειρία. Εκεί ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να θαυμάσει τα προσωπικά της αντικείμενα ενώ στο ησυχαστήριο, όπου συνήθιζε νε περνάει τις ώρες της μελέτης, ο επισκέπτης αυτόματα βρίσκεται σ’ ένα χώρο περισυλλογής. Η ονομασία Αχίλλειον δόθηκε από την ίδια την Ελισσάβετ λόγω της ιδιαίτερης λατρείας που έτρεφε προς τον ήρωα της Ιλιάδας.

Και τούτο διότι ο Αχιλλέας εξέφραζε ταυτόχρονα την δύναμη και την ομορφιά.Δύο φορές το χρόνο, άνοιξη και φθινόπωρο η Ελισσάβετ θα έρχεται στο παλάτι της στην Κέρκυρα να περνάει τον καιρό της με μακρινούς περιπάτους στις γύρω περιοχές.Αργότερα ο Κάϊζερ Γουλιέλμος, ο οποίος θα γίνει ο επόμενος ιδιοκτήτης του παλατιού μετά τον θάνατο της Ελισσάβετ, με το ιδιότυπο γούστο που τον διέκρινε, θα αλλάξει πολλά από αυτά που είχε στήσει με τόσους κόπους και τόση αγάπη η Ελισσάβετ.

Το Αχίλλειο εξακολουθεί να παραμένει ένας από τους πλέον αξιόλογους προορισμούς αυτών που επισκέπτονται την Κέρκυρα. Και αξίζει τον κόπο αφού ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να βρεθεί μέσα στην ιστορία και την μυθολογία.

Τα εξήντα μαρμάρινα γλυπτά γλυπτά που κοσμούν τις αίθουσες, τις βεράντες και τους κήπους του ανακτόρου του Αχίλλειου στην Κέρκυρα, χαρακτηρίστηκαν μνημεία από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, μετά από ομόφωνη έγκριση.

Ο θνήσκων Αχιλλεύς
Στα σπουδαία έργα τέχνης, συγκαταλέγονται προτομές, ανάγλυφα και ολόσωμα γλυπτά, τα οποία δημιούργησαν γλύπτες του 19ου αιώνα.

Στην πλειονότητά τους τα γλυπτά αποτελούν αντίγραφα έργων που φυλάσσονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης και σε Μουσεία της Ρώμης.

Χαρακτηριστικότερο όλων, «Ο θνήσκων Αχιλλεύς», που φιλοτέχνησε το 1884 ο Έρνστ Γκούσταβ Χέρτερ.

Το γλυπτό, που παρουσιάζει τον ετοιμοθάνατο Αχιλλέα που προσπαθεί να βγάλει το ακόντιο από τη φτέρνα του, αποτελεί προσωπική παραγγελία της αυτοκράτειρας Ελισάβετ. Ξεχωρίζουν επίσης, τα γλυπτά στον κήπο των Μουσών που αποτυπώνουν τις εννέα Μούσες, των Απόλλωνα, τις τρεις Χάριτες και τη «Χριστιανική Φιλοσοφία».

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από τα γλυπτά βρίσκονται μέχρι σήμερα στις θέσεις που τα είχε τοποθετήσει η εμπνεύστρια του Αχίλλειου, αυτοκράτειρα Ελισάβετ.

Η έπαυλη σχεδιάστηκε από τους Ιταλούς αρχιτέκτονες Ραφαέλε Καρίττο και Αντόνιο Λάνντι, σε πομπηινό ρυθμό και χτίστηκε το 1890 με εξ ολοκλήρου δαπάνη της αυτοκράτειρας Ελισάβετ της Αυστρίας, η οποία λόγω της ευαίσθητης υγείας της ζήτησε την οικοδόμησή της. Την έπαυλη την αφιέρωσε στον Αχιλλέα, απ’ όπου και το όνομα της, τον περίβολο της οποίας πλούτισε με αγάλματα από την αρχαία ελληνική μυθολογία. Εξ αυτών τα πιο γνωστά έργα είναι οι "Επτά Μούσες" και ο Αχιλλέας Θνήσκων του Χέρτερ.

Αχίλλειο


Αχίλλειον



Αχίλλειον




Πηγές:
Ιστολόγιο Ελλάς - Travelstyle.portal.gr
Ειδική Έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Δήμος Αχιλλείων
Εφημ। ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
eftanhsa.blogspot.gr
Πρώτο Θέμα



Φαιάκων Νήσος

Φαιάκων Νήσος

TΦαιάκων Νήσος. Ολόκληρη η Κέρκυρα σε ένα site.

Post A Comment: